Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Termékek Menü

Kenőanyag Blog

A jól működő fékrendszerek alapját a minőségi fékfolyadékok jelentik. Ez tipikusan olyan helyzet, amikor a fékfolyadékok cseréje nem a futott km-ek számától függ, mint például a motorolaj esetében. Többféle összetételben kapható, ezért fontos, hogy az adott járműhöz ajánlott típust válasszuk. Mégis milyen gyakran kell cserélni és egyáltalán keverhetőek egymással?

A hajtóműolaj elengedhetetlen a manuális és automataváltók, illetve a differenciálművek megfelelő működése tekintetében. Ez biztosítja az alkatrészek megfelelő kenését, ami igen komoly kihívást jelent a fogaskerekek között fellépő extrém nyomás miatt. A tökéletes működés érdekében, olyan minőségi változat alkalmazása szükséges, ami ilyen igénybevétel mellett sem szorul ki a fogaskerekek közül.

A Brigéciol D3 népszerűsége nem meglepő, hiszen emelt szintű hatékonyság jellemzi, ami számos munkaterületen bevethető. Talán Te is értetlenkedve nézed, amint mások a motorteret és az alvázat tisztítják. Valóban felemelő érzés, amikor a motorháztetőt felnyitva makulátlan látvány fogad, de sokkal lényegesebb előnye is van a rendszeres használatának.

A motorolaj vásárlás egyszerű dolognak tűnik. A nagyáruházaktól kezdve a benzinkutakig és a kisebb autós boltokig, mindenhol találhatunk valamilyen motorolajat. A kérdés már csak az, hogy ezek közül melyiket érdemes az autó motorjába önteni. Nem kérdéses, hogy olaj nélkül nem jutunk messzire, mert a terheléstől egyszerűen besül a motor. De mi van akkor, ha nem a gyártó által javasolt változatot használjuk? Sokat ártunk ezzel az autónak?

A legtöbb gyártó igyekszik minőséget a piacra dobni, a hosszú élettartam érdekében, mégis minden esetben előnyös a műszerolaj használata a karbantartás során. A műszerolaj általános felhasználás tekintetében csökkenti a mechanikai kopás mértékét a különféle alkatrészek esetében. Ezen kívül védelmet biztosít az oxidációval és a túlmelegedéssel szemben.

A lánckenő olaj használata benzines és elektromos láncfűrész esetében egyaránt fontos. Elvégre lánc nélkül nincs láncfűrész. Éppen ezért kell rá annyira vigyázni, hiszen nem olcsó mulatság a cseréje. Viszont a láncfűrész olaj rendszeres és megfelelő használatával jelentősen növelhető az élettartama. Talán nem meglepő, de a gép alkatrészei közül ez van kitéve a legnagyobb megterhelésnek, ezért elég hamar elkopik kenés nélkül.

Az adalékanyagok megjelenését sokan eléggé kétkedve fogadták, mára azonban bizonyítást nyert, hogy az üzemanyag adalék kimondottan pozitív hatást fejt ki, mivel növeli az alkatrészek élettartamát és a motor teljesítményét. Mielőtt még kérdés nélkül piedesztálra emelnénk az üzemanyag adalékokat, érdemes megmaradni a realitás talaján. Egy 25 éves és több mint 300 ezer km-t futott négykerekűből nem lesz versenyautó, az viszont tény, hogy sokkal egészségesebb hangja, járása lesz a motornak a megfelelő adagolást követően. Ez a hatás pedig gyakorlatilag már az első használattól kezdve érzékelhető.

Ameddig nem ismerjük ezeknek a szerkezeteknek a működését, addig azt gondolhatnánk, hogy az automata váltó olaj, amit gyakran ATF olajként emlegetnek, kizárólag a kenésért felelős. Ez viszont csak részben igaz, mert nemcsak kenőanyagként funkciónál, hanem az erőátvitelben is jelentős a szerepe.

A végső megjelenés érdekében, mindenképp szükséges a megfelelő formaleválasztó olaj alkalmazása. Az építőiparban, a betonnal történő munkálatok során fontos szerepet kap a formaleválasztó olaj. A betonfelületek végleges minőségét nagyon sokféle tényező befolyásolja, amihez lényegesen hozzájárulnak a formaleválasztó szerek is.

Nagy hibának számít, ha nem a megfelelő szélvédőmosó folyadék kerül a tartályba. Ebben az esetben nem csupán a minőség számít. Igaz, a legtöbben úgy vagyunk ezzel, hogy az a legjobb szélvédőmosó folyadék, ami hatékonyan tisztít és jó az illata. Ez részben így van, viszont, ami ennél is fontosabb, hogy az adott évszaknak megfelelő változattal töltsük fel a tartályt.