Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

AdBlue

Rendezés:

ADBLUE 10L (JP)

Gyártó: JP
Cikkszám: ADBLUE-10L-HDPE
4.051 Ft (3.190 Ft + ÁFA)
405,13 Ft/L

ADBLUE 5L (JP)

Gyártó: JP
Cikkszám: ADBLUE-5L-K-S
1.668 Ft (1.314 Ft + ÁFA)
333,69 Ft/L

Tisztább levegő AdBlue adalékkal

A dízelmotorok károsanyag-kibocsátása egyre nagyobb gondot jelent, a szigorodó környezetvédelmi szabályozások miatt. Az AdBlue adalék viszont jelentős előrelépést jelent, a már megszokott optimalizálások mellett. Amikor már nem elég egy katalizátor vagy abroncs cseréje, ha nem jár különösebb eredménnyel az aerodinamikai optimalizálás, akkor az AdBlue adalékra van szükség, ami jelentős mértékben korlátozza a kibocsátott szennyező gázok minőségét, főként az Euro 6 járművek esetében. Ebbe a kategóriába tartoznak a tehergépjárművek, mezőgazdasági gépek, buszok stb.

Az AdBlue adalék két fő összetevőből áll, mégpedig ioncserélt vízből és autóipari karbamidból. Ennek köszönhetően csökkenti az SCR rendszerrel rendelkező járművek nitrogén-oxid kibocsátását. A befecskendezésekor az SCR katalizátorban kémiai reakció jön létre, ezáltal a kipufogógázok szennyező nitrogén oxidjai átalakulnak vízzé, levegővé és nitrogénné. Teljesen veszélytelen a környezetre nézve, viszont erősen korrodáló hatása van.

Az AdBlue adalék nagy előnye, hogy a részecskeszámot akár 80%-al csökkenti, az Euro 4 szabványhoz viszonyítva. Ha pedig az Euro 3 osztály a viszonyítási alap, akkor a nitrogén-oxid kibocsátás 60%-al csökkenthető az SRC technológiájú járművek esetében. A tesztelés során az is kiderült, hogy bizonyos esetben CO2 kibocsátásra is hatással van, ami akár 7 % -os javulást is eredményezhet. Gazdaságosabb jármű üzemeltetést tesz lehetővé, mivel számos útdíjfizető rendszer a környezetkímélő technológiák alkalmazását is beleszámítja az útdíj kiszámításakor.

Fontos, hogy folyamatosan figyeljük, mennyi áll még a rendelkezésünkre az AdBlue adalékból. Ha teljesen kifogy az SRCC rendszerből, akkor a rendszer csökkentheti a motorteljesítményt, egészen a következő beszerzőállomásig. Az adalékanyag használata egyébként nem érzékelhető, mert nem okoz teljesítménycsökkenést vagy növekedést, csupán a károsanyag-kibocsátásra van pozitív hatással. A tárolásával kapcsolatban érdemes tudni, hogy -10 fok alatt megfagy és +30 fok felett pedig lebomlik, ezért speciális odafigyelést kíván.

 

Ezért fontos az AdBlue a modern dízel járműveknél

Az emissziós előírások teljesítése érdekében, a modern dízel jármű tulajdonosok használják ezt az adalékot. Az nyilvánvaló, hogy szükség van rá, de azt már kevesebben tudják, hogy pontosan mi is ez és milyen hatással van az üzemanyagra, a motor működésére.

Milyen folyadék az AdBlue adalék?

A tudományos megfogalmazás szerint ez nem más, mint demineralizált víz (amely egy teljesen sótalanított víz, ezért nincs vezetőképessége) és tiszta karbamid, amit dízel-kipufogógáz folyadéknak is szoktak nevezni. Ezért talán egyeseknek ismerős lehet az AUS 32 kifejezés is. A szigorított káros anyagok kibocsátására vonatkozó jogszabályok értelmében, arra lett tervezve, hogy csökkentse a káros nitrogén-oxid kibocsátását és alakítsa ezt nem veszélyes gázokká a dízelüzemű járművek esetében. Minél jobb minőségű az AdBlue adalék, annál jobb értékeket lehet elérni. Ehhez az LM Oils termékei kitűnő választásnak számítanak.

Mindig szükséges az AdBlue adalék használata?

Az olyan járműveknél van rá szükség, amelyek rendelkeznek SCR katalizátorral, ugyanis ez biztosítja a kipufogógázok kezelését. A 2005 után gyártott teherautók túlnyomó része rendelkezik katalitikus redukciós katalizátorral. Az Euro 6 szabvány okán, 2014-től kezdődően megjelentek az első SCR személyautók is. A részecskeszűrő előtt található SCR katalizátorban felgyülemlett nitrogén-oxid mellé befecskendezésre kerül a megfelelő mennyiségű AdBblue adalék és ekkor elkezdődik a reakció, ami ammóniát és csekély mennyiségű szén-dioxidot eredményez. Az ammónia a nitrogén-oxidra reagálva nem veszélyes anyagok képződését teszi lehetővé, aminek során főként nitrogén és víz keletkezik. A reakció gyors lefolyását az SCR katalizátor teszi lehetővé.

Miként kell adagolni az AdBlue adalékot?

Azoknál a járműveknél, amelyek használják az AdBlue adalékot, egyértelműen megjelenik a jelzés, ha szükségessé válik az utántöltés. Ezt pedig nem árt komolyan venni, mert alacsony szint esetén megtörténhet, hogy nem fog elindulni a jármű. Viszont az utántöltés addig nem lehetséges, ameddig a műszerfalon nem jelenik meg az értesítés, mert a tartály túltöltése a folyadék kristályosodásához vezethet.

Az oldal tetejére